torsdag 1. september 2011

Hodejegerne

I dag var jeg på kino sammen med pappa. Vi så den nye norske filmen med Aksel Hennie (hvem ellers?): "Hodejegerne". Jeg har hørt kun bra ting om filmen, men alikevel valgte jeg å holde meg skeptisk siden 1: Ja, Aksel Hennie er en veldig god skuespiller, men han er med i ALT av norske filmer. 2: Det er norsk film. 3: Jeg holder meg skeptisk til alt, så jeg heller kan bli overrasket om filmen er bra.

//Google
Men jeg hadde ikke trengt å være skeptisk, for denne filmen var virkelig bra. Og jeg ble overrasket over hvor godt laget den var. Ekstremt god "sminke" på (jeg avslører vel ingenting om jeg sier) de døde(?)! Det var en del grusomme scener (som igjen da, jeg forventet ikke norsk film å ha) og jeg gir en advarsel til dem som er glad i dyr og ikke liker å se fæle ting skjer med de. De dro den scenen litt for langt syntes jeg. Spesielt lydeffekten. Så hvis jeg hadde vist om dette før jeg så det, så hadde jeg lukket øynene og holdt meg for ørene til det var over. Just sayin'. Du vet når det skjer, du ser det godt.

Denne filmen er absolutt verdt å se. Norsk film blir bedre, ser det ut til :)


Ingen kommentarer: