søndag 30. oktober 2011

Hachi: A Dog's Tale

Jeg ble anbefalt denne filmen og når noen sier jeg burde se, og det handler om dyr OG er sann historie, så selvfølgelig gjør jeg det! Hachi er den mest skjønneste, rørende og en av de mest tårefylte filmene jeg har sett.

Richard Gere og Hachi.
Det handler om at Hachi ble sendt, som valp til USA fra Japan. Men det skjedde noe som gjorde at han ikke kom frem til dit han skulle. Og da fant han Parker Wilson (Richard Gere) og det endte med at han tar vare på Hachi. De utvikler et herlig vennskap og når Parker skal på jobb, går de sammen til togstasjonen. Hver dag. Og klokken fem når Parker kommer hjem igjen, sitter Hachi og venter på han. Men så skjer det noe og det er her tårene kommer frem, mer sier jeg bare ikke. Den burde virkelig sees og det kan jo hende du ikke gråter, men når det kommer til en historie som denne, kan jeg ikke noe for det. Det var regne fossen.

Den ekte Hachico.
Her er statuen av Hachi på Shibaya Stasojonen i Tokyo.






Ingen kommentarer: