søndag 16. oktober 2011

Volcano

Dette er en av mine yndlingsklassikere! Jeg vokste opp med den og jeg er veldig glad i slike filmer som er nervepirrende og spennende! "Volcano" er jo absolutt akkurat det!


Tommy Lee Jones spiller hovedmannen Roark. Han bor i Los Angeles med sin 13 år gamle datter (Gaby Hoffmann). Jeg er litt usikker på hva slags yrke han har, altså hva det heter, men midt i ferien hans, bryter det ut jordskjelv i L.A. og han drar på jobb for å finne ut hva som skjer. Det viser seg at det er en aktiv vulkan under byen! Og nå må Roark og alle hjelpe til med å stoppe det. Dr. Amy Barnes (Anne Heche) er geolog og hjelper Roark.

Anne Heche og Tommy Lee Jones






Det er så deilig å se hvordan menneskene samarbeider, uansett hvor uenige de kan bli. Jeg feller en tåre eller tre, kan man si. Det er også en del sterke scener her. Men uansett hvor fælt det er, så gjør det filmen det også.

Tommy Lee Jones og Gaby Hoffmann.
Den er jo "selvfølgelig" laga i favoritt-årstallet mitt: 1997. Hehe!

Ingen kommentarer: