mandag 31. oktober 2011

Soul Surfer

Endelig fikk jeg sett den! Jeg har hatt lyst til å se "Soul Surfer" siden jeg så Helen HuntEllen for noen måneder siden. Jeg ble intressert med en gang jeg hørte det var hai med i filmen, og for en inspirerende historie.

Trailer fra filmen.
Bethany Hamilton var 13 år gammel da det skjedde. Hun er født og oppvokst på Hawaii og hun elsker å surfe, samme som hele familien. Hun deltok i konkurranser, hun var en av de beste. Så, en rolig dag ute på surfebrettet, skjedde det. En hai, uten forvarsel bet av hun hele venstrearmen. Etter dette ser du hennes liv med å venne seg til å bare ha én arm.

Bethany Hamilton med brettet hun ble angrepet på.
Denne historien er virkelig inspirerende og man begynner å tenke på at hvis man har det vondt, er det flere som har det værre. Det som ikke dreper deg, det gjør deg sterkere. Bethany er et levende bevis på akkurat dette.

I filmen er det AnnaSophia Robb som spiller Bethany. Og hun gjør en fantastisk jobb. Og så er hun ikke minst ufattelig pen!


Kanskje du kjenner hun igjen? Hvis du i allefall har sett "Charlie and the Chocolate Factory".. ;)

AnnaSophia spiller den konkurranseinnstilte jenta Violet Beauregarde.
Dennis Quaid og Helen Hunt spiller foreldrene, selveste "Hercules" spiller faren til Alana, og (til min fornøyelse, haha!) så var jaggu Jeremy Sumpter med også! La faktisk ikke merke til han før jeg leste på rulleteksten, men men.. Hehe. Han spiller Peter Pan i "Peter Pan" og gjett om jeg hadde en crush på han da jeg så den!

Bethany valgte selv AnnaSophia til å spille seg selv i filmen.
Denne filmen ville jeg sagt er et must. Hvis du kommer over noe som du føler stopper opp livet ditt og alt er bare ødelagt, så bare se hva denne jenta kan gjøre med bare én arm!

Og.. kan jeg friste med at filmen er laget på Hawaii? (Det holder for meg, haha!) ;)

“Courage, sacrifice, determination, commitment, toughness, heart, talent, guts.
That's what little girls are made of; the heck with sugar and spice.”

- Bethany Hamilton


Ingen kommentarer: