søndag 27. februar 2011

Face/Off

Jeg og jentene mine har lagt merke til at det beste året for film er 1997. Og en av de beste filmene det året (og i historien!) er Face/Off!

Nicolas Cage og John Travolta
Ufattelig bra action. Og en av de beste skuespillerene gjennom tidene. John Travolta er en av mine favoritt skuespillere. Han er perfekt i denne rollen! Han kan alt! Og hvor god han er til å bytte "rolle" som snill og slem, WOW! Jeg får frysninger gjennom hele kroppen på slutten av filmen hvor han kommer rundt hjørnet. Forelsker meg hver gang, jeg! Jeg elsker han!


John Woo er regissøren av filmen og han har laget flere gode filmer som (jeg har sett): "Hard Target" (Den er helt ok. Hvis du er Van Damme fan, så slår den i allefall til smak), "Broken Arrow" (Denne filmen liker jeg veldig godt. Christian Slater er også med.) og "Mission: Impossible II" (Disse filmene er jo verdenskjente. Jeg er ikke utrolig stor fan, men det funker som god underholdning).

Og er det noe jeg digger mest med denne filmen, så er det alle de kule replikkene de kommer med.

Castor Troy: "I could have peach for hours.."

"Sean Archer": "Weee-ee! What a perdicament!"

"Sean Archer": "Wee'heee, you good lookin'! You hot!"

"Sean Archer": "Papa's got a brand new bag!"

"Sean Archer": "I hate to see you go, but I love to watch you leave.."

"Sean Archer": "It's like looking into a mirror.. only.. not.."

"Castor Troy": "I'd like to take his face.. off.."

"Sean Archer": "Lets just kill each other.."


Alle bildene er lånt fra Google.

Ingen kommentarer: