søndag 27. februar 2011

Transformers


Jeg elsker Transformers. Jeg lekte sjeldent med det når jeg var liten, som alle superstore fans gjorde, men broren til bestevenninnen min hadde det så jeg har jo lekt med det bittelitt. Når jeg hørte det skulle gjøres om til film, den første tanken min var: "Det kommer enten til å bli en katastrofe eller den mest awesome filmen noensinne!" Og.. jeg hadde rett. Hadde omtrent ikke hørt om Michael Bay før. Jeg kjenner jo til filmer han har laget, for han har laget en del bra, som f.eks: "Armageddon", "Pearl Harbor" og mange andre. Det var jeg ikke klar over en gang før jeg så "Transformers". Steven Spielberg var også med å lage denne fantastiske filmen! Og han har jo laget mange av mine favoritt filmer gjennom tidene. Det er ingen vits å nevne hvem filmer han har laget, for jeg kommer til å skrive ned mange filmer denne geniale mannen har produsert.

Jeg husker når jeg så "Transformers" på kino i 2007. Meg og venninnene mine var ekstremt spente på hva slags film dette er og vi klarte omtrent ikke sitte rolig når filmen startet. Jeg satt med beina opp i setet under hele filmen med store øyne klistret fast i skjermen. Jeg forelsket meg i "Transformers" og også i skuespilleren Shia LaBeouf. Siden den filmen har jeg sett mange andre filmer med han, som "Disturbia", "Surf's Up", "Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull" (det var faktisk første Indiana Jones filmen jeg så), "Eagle Eye" og selvfølgelig enda en film som ligger like høyt som den første: "Transformers: Revenge of the Fallen"!

Og jeg må jo ikke glemme å nevne den supersexy skuespilleren Megan Fox. Hvordan kan man glemme henne? Ingen kan komme her å ikke si at de får hakeslipp når de ser hun henge over bilen til "Sam".

Tørr jeg si dette er det mest populære bildet av Megan Fox?
Det er også flere ting som er bra med disse filmene og det er musikken! Noe jeg ikke klarer meg uten er filmmusikk og Steve Jablonsky er høyt på listen min. Filmsoundtracket til begge "Transformers" filmene er verdt å høre. Favoritt musikkstykkene mine er "Autobots" (fra "Transformers) og "I Claim Your Sun" (fra "Transformers: Revenge of the Fallen"). To låter som også ble to av mine favoritter, er av Linkin Park. De har masse bra musikk, men fra filmene er det "What I've Done" og "New Divide" som er på spillelisten min nå.

Dette innlegget er også skrevet i den andre bloggen min, men kjekt å ha i denne bloggen også.



Alle bildene er lånt fra Google.

Ingen kommentarer: