søndag 27. februar 2011

Tre klassikere fra "the good old days"!

Jeg elsker gamle filmer. Jeg har aldri sett en sort/hvitt film, så det går ikke så langt tilbake. Men fra 70, 80 og 90-tallet! Jeg skjønner enkelte mennesker som ikke har vokst opp med visse filmer, men det er noen filmer som har satt seg i hjertet som jeg aldri går lei!

Det er 3 filmer jeg vil nevne (og anbefale) for dere og det som er genialt med dette, er at alle tre filmene har én fantastisk ting til felles. Tom Hanks!
 


 
Bildet er lånt herfra.
Denne filmen har jeg vel sett.. 298 ganger, tenker jeg! Jeg kan alle replikker og jeg og jentene som også har vokst opp med denne sitter å sier replikkene når vi ser filmen (ikke mens vi ser den med "noobies" da, det er bare irriterende). Filmen er så rå som den kan bli og vi ler like godt hver gang!'

Jeg husker jeg hadde en skikkelig crush på Michael Dudikoff (Ryko), mens de andre jentene digget Adrian Zmed (O'Neill).

Bildet er lånt fra Google.
Fra venstre: Rudy (Barry Diamond), O'Neill, Rick (Tom Hanks) og Ryko (rawwr!)
Det handler om Rick som skal gifte seg, men han er ikke helt typen til det. Han var som gutta - slasker, damegale, ekle, fylliker, og lista fortsetter. Men nå har han funnet jenta han vil gifte seg med og da må gjengen selvfølgelig arrangere - BACHELOR PARTY!!

Det skjer så mye sprøtt i denne filmen. Alt fra nakne jenter til døde esler, haha! Og mange morsomme quotes.
Rick Gassko: What the hell are you doing?
Brad: I'm slashing my wrist.
Rick Gassko: With an electric razor?
Brad: Yeah, I couldn't find any razor blades.
Rick Gassko: Well at least your wrist will be smooth and kissable.

Executive producer: Steven Spielberg!! Gotta love him!





"I feel your every breath, I hear the words you say.." (Stephen Bishop - The Heart Is So Willing) Det var ringetonen min for ikke lenge siden. Det er sangen i starten av denne filmen. Jeg får helt grøssninger når jeg hører den. Denne filmen har jeg ledd så hardt til at det var like før jeg svimte av, no joke! Den latteren til Tom Hanks i denne filmen er helt ubeskrivelig. Ler du ikke, eier du ikke humor.

Dette er fra scenen hvor jeg ler meg ihjel!
På norsk heter den "Katta i Sekken" for det er virkelig det det er. Walter Fielding Jr. (Tom Hanks) og kjæresten Anna (Shelley Long) må ut av huset de leier og må da finne seg sitt eget. De finner ett gigantisk herlig hus til en veldig lav penge, så selvfølgelig slår de til! Men de skulle nok sjekket ut huset litt til før de kjøpte det. For dette huset er i ferd med å falle fra hverandre. Og mens de da må bygge huset opp igjen, så skjer det masse underveis. Man skulle ikke tru det gikk ann å ha så uflaks.



Bildet er lånt herfra.
Denne filmen så jeg for evigheter siden, og så var det som om jeg glemte den på en måte. Men Marthe og Merethe fikk meg til å se den igjen for noen år siden. Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg sluttet å se den. De har i alle år sagt "A sardine?" og jeg har bare tenkt "Hæ?", men det er jo fra denne filmen!

Hans Klopek (til høyre): Sardine?
Bonnie Rumsfield (Wendy Schaal, ikke med i dette bildet): I'm trying to cut back.
Ray Peterson (Tom Hanks) bor i en fin liten forstad. Kjempe koselig sted, hvor alle naboene kjenner hverandre. Men nå flytter det inn nye mennesker i nabohuset. Og Ray og hans nabo får for seg at de er med i en kannibalistisk kult. Og nå skal de bevise det..




Nei, denne Tom Hanks altså! Han er en fantastisk, talentfull skuespiller! Han må vel være min nr. 1 har jeg funnet ut! Han har vært med i så utrolig mange gode filmer. Jeg kan jo ramse opp filmene jeg har sett med han (med min IMDB karakter):

1984 Splash (IMDB: 4)
1984 Bachelor Party (IMDB: 10)
1986 The Money Pit (IMDB: 10)
1987 Dragnet (IMDB: 5)
1988 Big (IMDB: 7)
1989 The 'burbs (IMDB: 10)
1989 Turner & Hooch (IMDB: 6)
1993 Sleepless in Seattle (IMDB: 4)
1994 Forrest Gump (IMDB: 10)
1995 Apollo 13 (IMDB: 6)
1995 Toy Story (IMDB: 10)
1998 Saving Private Ryan (IMDB: 10)
1998 You've Got Mail (IMDB: 5)
1999 Toy Story 2 (IMDB: 10)
1999 The Green Mile (IMDB: 10)
2000 Cast Away (IMDB: 7)
2002 Catch Me If You Can (IMDB: 10)
2006 The Da Vinci Code (IMDB: 9)
2009 Angels & Demons (IMDB: 8)
2010 Toy Story 3 (IMDB: 10)

Nesten alle bilder er lånt fra Google.

Ingen kommentarer: