søndag 24. april 2011

Mamma Mia!

Vil du se en skikkelig "Feel-Good"-movie så burde du se "Mamma Mia!" med Meryl Streep og mange andre kjente skuespillere. Denne rollen tok Meryl fordi den var helt anderledes enn hva hun har gjort tidligere, og det var bare for morro, på en måte.


Jeg husker i 2008, før jeg søkte jobb på kinoen i Skien, så skulle jeg kjøpe billetter til en eller annen film og da stod Maria i kiosken og solgte billetter. Og hun sa hele tiden: "Dere må komme på Mamma Mia! premieren! Vi skal kle oss ut, danse og kose oss med filmen. Dere MÅ komme!" og jeg kjente hun ikke en gang, hihi. Hun så den filmen .. 10 ganger ? på kino! Jeg så den 1 år seinere kanskje, jeg lastet den ned og forelsket meg helt i den!

Den er filmet i Hellas, rettere sagt Skiathos og Skopelos. Og det er akkurat derfor jeg elsker denne filmen. Det er så fint der! Det er hva jeg kaller PARADIS!


Se på de hvite, sjarmerende husene! Herlig!

Hvis man tenker seg gjennom (iallefall etter min mening) så har ikke filmen den beste handlinga, men det er musikken, stedet og skuespillerne som gjør filmen så koselig som den er. Skuespillerne synger alle sangene selv (jeg trenger kanskje ikke nevne at alle sangene er fra ABBA?) og det syntes jeg er litt av sjarmen til filmen. Yndlingssangen min fra filmen må være "Lay All Your Love On Me", sunget av Amanda Seyfried og Dominic Cooper.

En dag.......
Og en ting må sies, dette må være en av de aller morsomste filmene å spille i!!

Alle bildene er lånt fra Google.

Ingen kommentarer: